読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

ニュースな英語のホンヤクコンニャク

英語のニュースでお勉強。 知らない単語や表現を、こっそり調べてエラそうに説明してみるブログです。 元の記事から数日遅れることもありますので、ニュースとしては役に立たないこともある。IT系・技術系が主たる対象であります。

スター・ウォーズ バトルフロント!はじめての実プレイ映像が来た

ゲーム・ゲーム機 スター・ウォーズ

Here’s The First Actual Gameplay Footage Of Star Wars Battlefront

https://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2015/06/whaaaat.gif?w=680&h=375

AHHHHHHHH.

I feel like I’ve been waiting years for this. The first real footage of Star Wars Battlefront — an EA-made sequel to the wonderful first person shooter of the same name that LucasArts (RIP) made back in 2004 — just dropped at E3.

あああああ・・・

このために、何年も待っていたってな感じ。スター・ウォーズバトルフロント ― 2004年に LucasArts(安らかに)が製作した同名の素晴らしい一人称シューティングゲームのEA製の後編 ― の、実際の映像が E3で公開されました。

  • sequel - 後編

Unlike previously released footage (which was made with the game’s engine but all pre-rendered) this clip is said to be ripped straight from actual gameplay running on a PS4.

以前リリースされた映像(ゲームエンジンで作成されたが全て事前に描画されたもの)とは違い、このクリップは実際にPS4で動作しているゲームプレイからそのまま取り出されたものだということです。

I’m perhaps more excited about this than I am about The Force Awakens. Okay, probably not — but it’s close.

もしかして「フォースの覚醒」よりも興奮しているかも?。オーケー、多分違うよ ― でも近いよ。

youtu.be

For anyone who never played it, Battlefront is what happens when you take the Star Wars universe and smash it into a first person shooter with epic, 40-person multiplayer battles.

それをプレイしたことがないひとのために言えば、バトルフロントは、スター・ウォーズの世界で起こるもので、一人称シューティングの中へ入り込んで40人のマルチプレイヤーが戦います。

※ ルーク、薄着で寒そうだ。父さんはそうでもなさそうだが・・・

Hoth! Flyable TIE fighters versus flyable X-Wings! AT-ATs versus snowspeeders! Lasers! THE LAAASEEEERS.

TIEファイター VS X-Wing!AT-AT VS スノースピーダー!レーザー!
レーーーザーーーー・・・

Fans have been begging for a new Battlefront game for over a decade now — but, despite a number of attempts, LucasArts just couldn’t get one out the door. After LucasArts got shuttered by Disney back in 2013, EA DICE — creators of the popular Battlefield series and the Frostbite game engine that powers most of them — got their hands on the license and ran with it.

この10年以上、ファンは、新しいバトルフロントのゲームを待ち望んでいたのですが、多くの試みにもかかわらず、LucasArtsはそれをドアの外へ出せなかった。 LucasArtsが2013年にディズニーによって終わらされた後、EA DICE ― 人気のあるバトルフィールドシリーズのクリエーターたちと、彼らよりもさらに力のある Frostbite ゲームエンジン ― が、彼らの手を、そのライセンスへ置いて、実行したのです。

I’ve been burned by putting my faith in EA once or twice before — I’ve come to more or less expect their wares to have game-breaking bugs on launch day. But with a brand like Star Wars at play (under the watch of Disney, no less), we can assume/hope that the “good enough” bar is set sky high.

私は、EAへの信仰を、過去に1度か2度燃やされたことがあります。 発売される日にゲームができないくらいのバグを彼らがまとっているかもしれないと思うようになってしまいました。 しかし、スター・ウォーズのようなブランドでなら、(ディズニーの時計の元ででも、劣っていない)そのプレイにおいては、「十分に良い」という看板が高い空に掲げられると、私たちは信じられるし、そう願っている。

  • faith - 信仰

The new Battlefront will ship November 17th, 2015. I can’t friggin’ wait.

新しいバトルフロントは、2015年11月17日に出荷されます。待っていられないね。

  • frigging - イライラする。ひどく。

https://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2015/06/wrong-suit-luke-but-thats-okay-ahhhh.png?w=1024&h=566


元記事は以下からどうぞ。

techcrunch.com