ニュースな英語のホンヤクコンニャク

英語のニュースでお勉強。 知らない単語や表現を、こっそり調べてエラそうに説明してみるブログです。 元の記事から数日遅れることもありますので、ニュースとしては役に立たないこともある。IT系・技術系が主たる対象であります。

出版社さんへの良い知らせ:モバイル広告ブロッカーはそれほど収入をブロックしない

Good News, Publishers! Mobile Ad Blockers Won’t Actually Block Much Revenue.

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If you spent any time reading the tech press last week, you likely came across a think piece (or ten) about ad blockers, Apple’s approval of them for its default mobile browser Safari, and how they will or will not destroy the advertising industry.


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先週、技術関連のニュースを少しでも読んだならば、広告ブロッカーについて考える記事の一片を(または10個くらい)目にしたでしょう。Appleの既定のモバイルブラウザーであるSafariでの、それらの許可や、それらが、如何にして広告産業を破壊するとかしないとかといった記事ですね。

The truth is, we don’t know how big ad blockers will be. Or if we’ll even be talking about them two weeks from now. Marco Arment, creator of the most popular ad blocker app from last week, Peace, said his app was downloaded less than 38,000 times before he removed it from the App Store.

真実は、私たちは広告ブロッカーがどれほど大きなことになるのかは知りません。 私たちが、今から2週間程度、それらの事について話をするとしてもです。 大変人気のある広告ブロッカーアプリ Peace の製作者である Marco Arment が先週、語ったところによると、 彼のアプリは、彼自身が App Storeからそれを取り除く前に、3万8千回近くダウンロードされたとのことです。

What we do know is that the piece of the mobile advertising pie that ad blockers might impact is relatively small.

私たちが知っていることは、広告ブロッカーが与えるであろう衝撃という、そのモバイル広告のピザの一片は、比較的小さいということです。

That’s because mobile ad blockers only block ads that appear in mobile browsers (like Safari), but not the ads you see inside of apps, where we spend the majority of our time. Those in-app ads make up the majority of mobile advertising.

つまり、モバイル広告ブロッカーは、私たちが多くの時間を過ごしているアプリの中に表示される広告ではなく、(Safariのような)モバイルブラウザーに現れる広告だけをブロックするということなのです。 それらのアプリ内部の広告は、モバイル広告の大半を占めています。


Ads that appear in mobile browsers account for just over 25 percent of mobile ad spend in the U.S. and roughly 13 percent of digital ad spend overall. That’s just under $8 billion this year, according to eMarketer. Here’s how the mobile ad pie gets sliced up.

モバイルブラウザーに表示される広告は、米国でのモバイル広告の25パーセント強を占めていて、デジタル広告全体のだいたい13パーセントです。 eMarketerによると、今年それは80億ドル弱です。 モバイル広告のピザが、どんなふうにスライスされているかを見てみましょう。

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This is going to change, of course, as mobile advertising grows, but the ad industry always moves much more slowly than user behavior. So relax, publishers. Ad blockers won’t destroy you tomorrow. Still, it would be good to have a plan.

もちろん、これは、モバイル広告の成長として変化しています。しかし、この広告産業はいつでも、ユーザーの動きに比べて、とてもゆっくりと変化しています。 ですから、出版社さんたちはリラックスしてください。広告ブロッカーは、明日、あなたの生活を破壊したりはしないのです。でも、それに備えた計画を持つことは良いことです。



元記事は以下からどうぞ。

recode.net