ニュースな英語のホンヤクコンニャク

英語のニュースでお勉強。 知らない単語や表現を、こっそり調べてエラそうに説明してみるブログです。 元の記事から数日遅れることもありますので、ニュースとしては役に立たないこともある。IT系・技術系が主たる対象であります。スパム多過ぎでコメントは承認制にしましたーごめんあそばせー。

イーロン・マスクの「知識の蓄え方」

Elon Musk on How to Build Knowledge

https://timedotcom.files.wordpress.com/2015/04/elon-musk.jpg?quality=75&strip=color&w=594



"Most people can learn a lot more than they think they can"

「ほとんどの人々は、考えている以上に、たくさん学べる。」

Elon Musk recently did an AMA on reddit. Here are three question-and-response pairs that I enjoyed, including how to build knowledge.

イーロン・マスクredditのAMAに登場。 私が気に入った、知識の蓄え方を含む、3つの質問と回答をご覧ください。

He knows how to say I don’t know.

彼は「知らない」と言う言い方を知っています。

"Previously, you’ve stated that you estimate a 50% probability of success with the attempted landing on the automated spaceport drone ship tomorrow. Can you discuss the factors that were considered to make that estimation?"

「以前、あなたは、明日のドローン船への宇宙船の自動的な着陸は、50%の確率で成功すると見積もったと述べました。その見積を作成するための、考えられる要因について論じていただけませんか?」

Musk: I pretty much made that up. I have no idea :)

マスク:ほとんど私がそれを作りました。何も思いつきません(^^;

Everyone has that one teacher…

すべての人が、一人の先生を持っています。

"I’m a teacher, and I always wonder what I can do to help my students achieve big things. What’s something your teachers did for you while you were in school that helped to encourage your ideas and thinking? Or, if they didn’t, what’s something they could have done better?"

「私は教師です。そしていつでも、生徒たちが大きなことを達成する支援として、できることはなんだろうかと考えています。あなたが生徒だった頃、あなたのアイデアや考えの奨励に役立った、あなたの先生がしてくれたことは、なにかありますか?もし無かったなら、彼らは、どのようなより良いことが出来たでしょう?」

Musk: The best teacher I ever had was my elementary school principal. Our math teacher quit for some reason and he decided to sub in himself for math and accelerate the syllabus by a year. We had to work like the house was on fire for the first half of the lesson and do extra homework, but then we got to hear stories of when he was a soldier in WWII. If you didn’t do the work, you didn’t get to hear the stories. Everybody did the work.

マスク:私が得た最高の教師は、小学校の校長先生です。私達の数学の教師が何かの理由で退職し、彼は数学の授業を代行することにして、一年間の授業を加速しました。
私たちは、最初の半年間、授業と追加の宿題を行うために、火の中にいる馬のように取り組まなくてはなりませんでした。 しかしそこで私たちは、彼が第二次世界大戦の兵士であったときの話を聞くことになりました。 もし、あなたがその取り組みを行わなかったのなら、あなたはこの話を聞かなかったでしょう。全員が取り組みました。


中学3年間の数学を8時間でやり直す本
PHP研究所 (2015-03-20)
売り上げランキング: 3,815

Finally, his answer on building knowledge reminds me of The Five Elements of Effective Thinking and the latticework of mental models.

最後は、知識の蓄え方について答えます。これは「有効な思考の5つの要素」と「メンタルモデルの格子枠」を思い出させます。

"How do you learn so much so fast? Lots of people read books and talk to other smart people, but you’ve taken it to a whole new level."

「あなたは、どうやってそれほど早く学んでいるのですか?多くの人々は本を読み他の賢い人々と話します。しかしあなたは全く新しい水準に至っています。」

Musk: I do kinda feel like my head is full! My context switching penalty is high and my process isolation is not what it used to be.

Frankly, though, I think most people can learn a lot more than they think they can. They sell themselves short without trying.

One bit of advice: it is important to view knowledge as sort of a semantic tree — make sure you understand the fundamental principles, ie the trunk and big branches, before you get into the leaves/details or there is nothing for them to hang on to.

マスク:私は、頭の中がいっぱいだ!というように、少し感じています。私のコンテキストを切り替えるペナルティは高くて、処理を分離させることはそれほどでもありません。

しかし、率直に言って、多くの人々は彼らができると思っている以上に多くを学べると私は考えています。彼らは試してみることなく安売りしている。

少しだけアドバイス:重要なのは、知識を、意味の樹木の並びとして、眺めることです ― 根本的な原則を確実に理解しましょう。 すなわち、葉っぱ/つまり詳細部分の知識を得ようとする前に、幹と大きな枝があるのです。それらが無いなら、葉はそこにありませんね。


The 5 Elements of Effective Thinking
Princeton University Press (2012-08-26)

元記事は以下からどうぞ。

time.com