ニュースな英語のホンヤクコンニャク

英語のニュースでお勉強。 知らない単語や表現を、こっそり調べてエラそうに説明してみるブログです。 元の記事から数日遅れることもありますので、ニュースとしては役に立たないこともある。IT系・技術系が主たる対象であります。スパム多過ぎでコメントは承認制にしましたーごめんあそばせー。

中国は2022年までに初のスマートハイウェイをオープン ― 独アウトバーンを参考に目指すは速度無制限

China to open its first high-speed smart highway by 2022 with eyes on Germany’s limitless Autobahns

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Hangzhou and Ningbo will be linked by China’s first smart high-speed highway in time for the 2022 Asian Games in Hangzhou. With six lanes in each direction, the 161km route through Zhejiang will use navigational and sensor technology to increase the speed of traffic to 120km/h. An underground charging system will effectively “nelectrify” the road for compatible electric vehicles, powered by the road’s photovoltaic surface.

2022年アジア競技大会に向けて、杭州市寧波市が、中国初のスマート高速道路で接続されます。 上下それぞれ6車線、浙江省を通る161キロのルートは、ナビゲーションとセンサー技術を使用して、巡航速度を時速120kmまで高めるでしょう。 地下の充電システムは光起電性の道路表面を装備し、互換性のある電気自動車にとっては、効果的で「新鮮な」道路となります。

  • nelectrify - 新鮮な
  • photovoltaic - 光起電性

Sensors along the road will connect to a cloud computing system to monitor all vehicles in real time. This will then integrate with driverless vehicles’ navigational systems to control cars and allow traffic to flow at 120km/h.

道路に沿って配置されるセンサーは、クラウドコンピュータシステムに接続され、リアルタイムにすべての車両を監視します。 これは無人車両のナビゲーションシステムと統合され、車を時速120kmで流すように制御することを可能にします。

The speed limit for China’s expressways is already 120km/h, There is also a minimum speed of 70km/h.The issue is more about the average speeds. According to the Yangtze Daily (长江日报) the average speed on Zhejiang’s expressways is only 90km/h and increasing this by 20-30% by new technologies to 120km/h (in Chinese) is part of a longer-term target to go beyond the current national speed limit.

中国の高速道路の速度制限は既に時速120キロで、最低速度は時速70キロです。 これは平均速度についてよりも大きな問題です。 長江日報によれば、浙江省の高速道路の平均速度は時速90キロであり、これを新技術により20~30%速くして120キロにすることは現在の国の速度制限を越える長期目標の一部です。

The report cites an official from the Zhejiang Province Department of Transport as saying, “The short-term objective is to increase the average speed ​​by 20-30%, close to the speed the roads are designed for. In addition to this, drawing on the technological standards of Germany’s highways with unlimited speeds and Italy’s with a 150km/h maximum, the long-term engineering goal for the Hang-Shao-Yong [杭绍甬 Hangzhou-Shaoxing-Ningbo] expressway is to break through the 120km/h limit.”

この報告は正式な浙江省運輸省が言っている「短期的な目標は、道路の設計上の速度に近ずけるため平均速度を20~30%上げることです。これに加えて、速度制限のないドイツや最大時速150キロのイタリアの高速道路の技術的な標準を描いており、浙紹寧(浙江省-紹興市-寧波市)高速道路の長期的なエンジニアリングのゴールは時速120キロの速度制限を突破することです。」を引用しています。

The road should reduce emissions (whether petrol or use of electricity) with a smooth flow of traffic and is aimed to be a safer, “zero death” system.

この道路は、スムーズな交通の流れで(ガソリンか電気使用)の排出を抑えるはずです。 そして「交通事故死ゼロ」システムにより安全になることも狙っています。

  • petrol - ガソリン

China already has a photovoltaic highway. The 1km test strip opened in December 2017 in Shandong. The road already has electromagnetic induction rings beneath the solar panel surface that will charge future electric vehicles that are set up with on-the-go charging.

中国には既に光起電性の高速道路があります。 この1キロメートルのテスト路は、2017年の12月に山東省にオープンしました。 この道路の太陽光発電パネルの表面下には将来、走行中の充電機能を持つ電気自動車を充電する電磁誘導リングを既に装備しています。

Anecdotally, China’s highways are excellent in terms of road surface, are but prone to delaycaused by unclear lane etiquette and driver indecision about exit ramps. Other drivers must brake soon causing tailbacks. The elimination of such tailbacks could prove more beneficial than simply increasing cruising speeds.

逸話ですが、道路の表面に関しては、中国の高速道路は素晴らしいのですが、不明瞭な走行レーンのエチケットにより遅延が発生しやすく、ドライバーはランプから出ることに関して絶望しています。 他のドライバーはブレーキをかけなければならず、すぐに渋滞の原因となっています。 このような渋滞の排除は、単純に巡航速度を上げることよりも、より有益となりうるのです。

  • indecision - 絶望

元記事は以下からどうぞ。

technode.com