ニュースな英語のホンヤクコンニャク

英語のニュースでお勉強。 知らない単語や表現を、こっそり調べてエラそうに説明してみるブログです。 元の記事から数日遅れることもありますので、ニュースとしては役に立たないこともある。IT系・技術系が主たる対象であります。スパム多過ぎでコメントは承認制にしましたーごめんあそばせー。

研究結果「iOSよりもAndroidに人はより忠実だ」

Study finds that people are more loyal to Android than iOS

People are sticking with their platforms / みんな自分のプラットフォームに貼り付いています

  • loyal - 忠実な、忠誠な、素直な

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Photo by James Bareham / The Verge


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A new study done by Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) says that Android users have higher brand loyalty than iOS users, as reported by TechCrunch. The report says that not only has Android loyalty been rising since early 2016, but it’s currently the highest it’s ever been.

TechCrunchによる報告として、消費者知的研究パートナー(CIRP)によってなされた新しい研究で、Androidユーザーが、iOSユーザーよりも高いブランド・ロイヤルティを持っていることが示されています。 このレポートは、2016年の最初以来Androidのロイヤリティが上昇していることだけでなく、現在がこれまでで最も高いと言っています。

To measure current loyalty to each platform, the study looked at the percentage of US customers who stayed with their operating system after upgrading their phones in 2017. Ninety-one percent stayed with Android, while 86 percent stayed with iOS. Mike Levin, partner and co-founder of CIRP, tells TechCrunch that “With only two mobile operating systems at this point, it appears users now pick one, learn it, invest in apps and storage, and stick with it.”

それぞれのプラットフォームに対する現在のロイヤルティを計測するために、この研究では、米国の顧客が2017年に彼らのスマートフォンをアップグレードした後、そのオペレーティングシステムを使い続けている割合に注目しました。 91%がAndroidを使い続け、iOSは86%でした。CIRPのパートナーであり共同設立者であるMike Levinは、TechCrunchに「現時点では、たった2つのオペレーティングシステムですから、ユーザーは、一方を選んで学習し、アプリとストレージに投資して、それにこだわるということを表しています。」

takamints.hatenablog.jp

Brand loyalty for iOS and Android has shifted over the years. In 2013, iOS users were more loyal, but from January 2016 through December 2017, Android had the lead, ranging from 89 to 91 percent while iOS loyalty ranged from 85 to 88 percent. However, CIRP says it’s worth noting that the rate of those switching is different from the number of people switching. Android has a larger customer base than iOS, so the number of people switching to iOS from Android is equal to or more than the number of people switching from Android to iOS. ”Looking at absolute number of users in this way,” Levin says, “tends to support claims that iOS gains more former Android users, than Android does former iOS users.”

iOSAndroidへのブランド・ロイヤルティは数年かけて変わってきました。 2013年のiOSユーザーは、より忠実でしたが、2016年の1月から2017年の12月にかけてAndroidが89から91パーセントへとリードしました。そのときのiOSの忠誠度は85から88パーセントの範囲でした。 しかし、それらの乗り換え比率が、乗り換えている人々の数と違っているということは注目に値するとCIRPは言っています。 AndroidiOSよりも大きな顧客基盤を持っていますので、AndroidからiOSへ乗り換える人々の数は、AndroidからiOSへ乗り換える人の数と同じかそれ以上となるのです(訳注:下線部は「the number of people switching to Android from iOSiOSからAndroidへ乗り換える人の数」の間違いではないかと思います)。 「この方法でユーザーの絶対数を見ると、Androidが元iOSユーザーを獲得するよりも、iOSが元Androidユーザーをより多く獲得しているという主張を支持する傾向があります。」

(訳注:最後のブロックが全体的に論理が明確でないですね。とりあえず読んだまま訳しましたが)


元記事は以下からどうぞ。

www.theverge.com