Here's one big reason Google needs to worry about Facebook
GoogleがFacebookについて心配すべきひとつの大きな理由がある
Despite the massive library of content on Google's YouTube service, Facebook was able to claim more videos with more than 1 million views in the last 30 days, according to data from Tubular Labs charted for us by BI Intelligence. This is a pretty impressive feat considering YouTube's search functionality is far ahead of Facebook's, and YouTube also offers fewer restrictions and more opportunities to make money through ads.
GoogleのYouTubeの大規模なコンテンツのライブラリにも関わらず、Facebookは、BI Intelligenceにより私たちのためにチャート化されたTubular Labsのデータに基づいて、過去30日に100万回以上のビデオ視聴回数によって、より多くのビデオを主張できました。 これは、YouTubeの検索機能がFacebookよりかなり進んでいて、かつYouTubeは制限事項が少なく、また、広告を通じて収益を得る機会が多いことなどを考えると、かなり印象的な業績だ。
- Despite - にも関わらず
- massive - 大規模な
- feat - 業績
- opportunities - 機会・チャンス
Yet, Facebook is becoming a more attractive place for people to upload their videos. Between auto-play and the lack of pre-roll ads, Facebook videos are getting lots of engagement: New data suggests more videos have been uploaded directly to Facebook than shared on the site via YouTube, which is pretty impressive, and the company on Wednesday announced a new video player that should improve engagement by letting any website embed its new video player, just like YouTube's.
今でもまだ、Facebookは、人々が動画をアップロードするための、より魅力的な場所になろうとしている最中だ。 自動プレイとプリロール型動画広告の欠如の間で、Facebookは多くのエンゲージメントを得ている。 新しいデータは、YouTubeを通して共有されたビデオより多くのビデオが、Facebookへ直接アップロードされたことを示す。 それはとても印象的だ。そして、Facebookは、水曜日に新しいビデオプレイヤーを発表しました。それはYouTubeのプレイヤーと同じく、どんなウェブサイトにでも埋め込めるため、エンゲージメントを改善するはずだ。
- attractive - 魅力的な
- lack of ~ - ~の不足・欠如
- pre-roll ads - プリロール型動画広告
- improve - 改善する
以下、Facebookのプレイヤーの説明のようです。
↓Facebookのプレイヤーを貼ってみました。埋め込みコードが全選択になっていないとか、サイズの調整に苦労するとか、細かい点が気になりましたが、まだまだ改善されるでしょう。
ということで、GoogleはFacebookの勢いを心配するべきだということのようですね。 続きは以下のリンクからどうぞ。