ニュースな英語のホンヤクコンニャク

英語のニュースでお勉強。 知らない単語や表現を、こっそり調べてエラそうに説明してみるブログです。 元の記事から数日遅れることもありますので、ニュースとしては役に立たないこともある。IT系・技術系が主たる対象であります。スパム多過ぎでコメントは承認制にしましたーごめんあそばせー。

ポップカルチャーにおけるスーパーマリオの30年

30 years of Super Mario in pop culture

http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/4b3a9b5833b70a2860a48496caf25343/202647932/san-diego-mass-mario-1200.jpg



Mario may have cut his teeth hopping barrels as "Jumpman" in Donkey Kong back in 1981, but his true claim to fame came with Super Mario Bros. Created by acclaimed video game designer Shigeru Miyamoto, that game launched in September 1985, landing on the Nintendo Entertainment System (NES)/Famicom consoles. This year, the highly influential Mario series celebrates its 30th birthday, having entertained generations of arcade and console fans throughout several iterations over three decades. The impact of Nintendo's iconic Mario and his player-two bro Luigi on pop culture has gone far beyond just gaming itself; they've appeared in cartoons, movies, comics and even art. To join in celebrating 30 years of Super Mario Bros., we've put together a photo album of all things Mario over the years.

マリオは、1981年のドンキー・コングで、樽を飛び越える「ジャンプマン」として出てきたのが最初のようですが、彼の真の名声は、スーパーマリオブラザーズによって広まりました。 1985年の9月、任天堂エンターテイメントシステム(NES)/ファミコン向けに、著名なビデオゲームデザイナー宮本茂氏によって作り出されたのです。 今年は、この非常に影響力の大きいマリオシリーズの30周年のお祝いです。30年以上、アーケードとコンソールのファンの世代全てを何度も繰り返し楽しませてきました。 ポップカルチャーにおける、任天堂の象徴的なマリオと、プレイヤー2である彼の弟、ルイージは、単なるゲームの枠を超えた存在です。彼らは、アニメ映画、漫画、そしてアートの世界にさえ出てきます。 私たちは、スーパーマリオブラザーズの30周年を祝うため、この年月を超えたマリオの全てを以下のフォトアルバムにまとめました。

  • cut one's teeth - 始まった。初めて経験した。
  • fame - 名声
  • acclaimed - 絶賛された、著名な

GALLERY|20 PHOTOS
30 years of Super Mario in pop culture

youtu.be




www.engadget.com