ニュースな英語のホンヤクコンニャク

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AWS 利用者すべてが Amazon Personalize を利用できるようになりました

AWS is now making Amazon Personalize available to all customers

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未来IT図解 これからのAIビジネス
谷田部 卓
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Amazon Personalize, first announced during AWS re:Invent last November, is now available to all Amazon Web Services customers. The API enables developers to add custom machine learning models to their apps, including ones for personalized product recommendations, search results and direct marketing, even if they don’t have machine learning experience.

昨年11月のAWS re:Inventで最初に発表された Amazon Personalizeは今、すべてのAmazonウェブサービスの顧客が利用できるようになっています。 このAPIにより開発者が自身のアプリケーションに特化した機械学習モデルを追加できるようにします。 パーソナライズされた、製品のレコメンデーションや、検索結果、ダイレクトマーケティングなどを含み、彼らに機械学習の経験がなくても追加できるのです。

The API processes data using algorithms originally created for Amazon’s own retail business, but the company says all data will be “kept completely private, owned entirely by the customer.” The service is now available to AWS users in three U.S. regions, East (Ohio), East (North Virginia) and West (Oregon), two Asia Pacific regions (Tokyo and Singapore) and Ireland in the European Union, with more regions to launch soon.

このAPIは、もともとAmazonが所有している小売事業のために構築されたアルゴリズムを使用して、データを処理します。 しかし、同社はすべてのデータは「完全にプライベートな状態を保たれ、全体を顧客が所有する」と言っています。 このサービスが現在利用可能なのは、米国の3つのリージョン、東部(オハイオ)、東部(バージニア北部)、西部(オレゴン)、そしてアジア太平洋リージョンでは東京とシンガポール、さらにアイルランドEUであり、すぐに他のリージョンでも利用可能となります。

AWS customers who have already added Amazon Personalize to their apps include Yamaha Corporation of America, Subway, Zola and Segment. In Amazon’s press release, Yamaha Corporation of America Director of Information Technology Ishwar Bharbhari said Amazon Personalize “saves us up to 60% of the time needed to set up and tune the infrastructure and algorithms for our machine learning models when compared to building and configuring the environment on our own.”

すでにAmazonPersonalizeをアプリケーションに追加しているAWSの顧客には、米国ヤマハコーポレーションやサブウェイ、Zola、Segmentなどが含まれています。Amazonのプレスリリースで、米国ヤマハコーポレーションの情報技術ディレクターである Ishwar Bharbhari は、Amazon Personalizeは「機械学習モデルのインフラとアルゴリズムのセットアップや調整に必要な時間は、我々自身で環境を構築し構成するときに比べて最大60%まで削減する」と言いました。

Amazon Personalize’s pricing model charges five cents per GB of data uploaded to Amazon Personalize and 24 cents per training hour used to train a custom model with their data. Real-time recommendation requests are priced based on how many are uploaded, with discounts for larger orders.

Amazon Personalizeの価格モデルは、Amazon Personalizeにアップロードされたデータ1GBあたりで5セントが課金され、それらのデータでカスタムモデルを教育するための教育時間1時間あたりで24セントが課金されます。 リアルタイムレコメンデーションのリクエストは、どれ位アップロードされているかに基づいて価格が決定され、大規模な注文では値下げがあります。

Amazon Personalizeはコチラ(↓)。

aws.amazon.com


元記事は以下からどうぞ。

techcrunch.com