Twitterの広告は、あなたのスマホのアプリによって狙いを定める
Twitter Advertisers Can Now Target You Based on the Other Apps on Your Phone
For the past six months, Twitter has been collecting data on which smartphone apps its users download. Now, the company is using that data to make some money.
この6ヶ月間、Twitterは、ユーザーがダウンロードするスマートフォンのアプリの情報を集めていました。 今から、同社は少しばかりの収益化のために、そのデータを使います。
Twitter announced on Wednesday that its advertisers can use that app information to target users with ads. Marketers will be able to target you based on the different categories of apps you have downloaded onto your phone as well as how recently you downloaded them.
Twitterは水曜日に、その広告主がターゲットユーザーのアプリの情報を広告のために使えると発表しました。 マーケターは、あなたが、スマホにダウンロードしたアプリの別のカテゴリ、「いつ頃それらをダウンロードしたか」にも基いて、ターゲットにできるようになるでしょう。
Twitter first announced in November that it was collecting this data, but until now, it wasn’t using it for anything. It’s easy to understand the draw from Twitter’s perspective: If Twitter knows you like Candy Crush, it may assume you like other similar games as well.
Twitterは11月に「それは、このデータの収集でした。しかし、今までは、それは何に対しても使えなかったのです」と最初に発表しました。Twitterの見通しから、思い描くものは容易に理解できます。それは:
もしTwitterが、あなたがキャンディクラッシュを好きなことを知っていたら、他の似たようなゲームも同様に好きであろうと仮定するかもしれない。」
ということです。
It’s also easy to understand why this type of targeting may freak some users out. You can block Twitter from collecting this data in settings, but the feature is opt-out, which means the company will gather this information unless you tell it to stop. Twitter won’t, however, have access to information within the apps you download. For example, the company may know you’ve downloaded WhatsApp, but it won’t have access to your messages.
また、なぜこのタイプのターゲティングが、幾らかのユーザーを興奮させるかもしれない、ということを理解するのも簡単です。 あなたは、設定によって Twitter をデータ収集からブロックできる。しかし、その機能はオプトアウト、つまり、同社がこの情報をあなたがそれを停止すると言うまで集め続けるということです。 Twitterは、しかしながら、あなたがダウンロードしたアプリの内部の情報にアクセスしないだろう。 例として、同社はあなたが WhatsApp をダウンロードしたことを知っているかもしれない。 しかし、あなたのメッセージへはアクセスしないだろう。
Twitter, like Facebook, relies heavily on targeted ads for the majority of its revenue. It already targets users based on the people they follow or the things they tweet. Taking a peek at your app graph is yet another step toward understanding what kinds of things you like.
Twitterは、Facebookのように、その収入の大半を、ターゲット広告に、ひどく依存している。 つまり、すでにTwitterは、ユーザーがフォローしている人々や、彼らがつぶやいていることに基いて、ターゲットしている。 あなたのアプリのグラフにおけるピークを得ることは、あなたがどんな種類のものを好んでいるかを理解することへ向けての、また別のステップなのです。
元記事は以下からどうぞ。